Heineken Česká republika
HEINEKEN Česká republika je jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém pivním trhu. Vyrábí a distribuuje produkty nejvyšší kvality pro široké spektrum zákazníků. Ve všech fázích výroby přitom preferuje procesy šetrné k životnímu prostředí.
HEINEKEN je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi
výrobci piva.
Skupina HEINEKEN zaměstnává přibližně 80 tisíc lidí na celém světě.
Ve více než 170 pivovarech ročně produkuje přes 218 milionů hektolitrů těch nejlepších piv.
Celosvětově více než 250 značek piv a cidrů
Do portfolia skupiny patří více než 250 mezinárodních, regionálních, lokálních a speciálních značek piv a cidrů. Značky společnosti Heineken se ve svých zemích řadí k těm nejprodávanějším.
Pro více informací o společnosti HEINEKEN navštivte
www.theheinekencompany.com
V současnosti je HEINEKEN Česká republika třetím nejvýznamnějším hráčem na domácím trhu s pivem.
Poslání, strategie a politika
HEINEKEN Česká republika je jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém pivním trhu. Vyrábí produkty nejvyšší kvality, které uspokojují požadavky každého zákazníka a spotřebitele. Ve všech fázích výroby přitom preferuje procesy šetrné k životnímu prostředí. Ambicí společnosti HEINEKEN Česká republika je být inovativní a respektovanou značkou, která kontinuálně vyhledává další možnosti růstu.
Politika systému integrovaného řízení
HEINEKEN Česká republika pečuje o své zákazníky a klade vysoký důraz na bezpečnost a kvalitu svých výrobků i poskytovaných služeb. Kvalita našich piv vychází z ústředních hodnot naší společnosti, tj. vášně pro kvalitu, radosti ze života, úcty vůči společnosti a naší planetě. Tyto hodnoty se projevují ve všem, co děláme.
Bezpečnost práce
Bezpečnost práce je pro HEINEKEN Česká republika na prvním místě. Našim akcionářům, zaměstnancům, zákazníkům a veřejnosti se zavazujeme, že budeme podnikat s maximálním důrazem na bezpečnost, ochranu zdraví a životního prostředí. Politika společnosti HEINEKEN Česká republika, a.s. vychází ze základních principů chování a přístupu k podnikání.
Příroda na prvním místě
Nedílnou součástí strategie společnosti v České republice je projekt Brewing a Better World, K jeho cílům patří zejména snižování dopadu výroby (tzn. spotřeba vody, energií a emise CO2) a distribuce na životní prostředí, prosazování zodpovědného přístupu ke konzumaci piva a práce s místními komunitami.
Nejzodpovědnější výrobce piva
Největší ambicí HEINEKENU do budoucna je stát se nejzodpovědnějším výrobcem piva v České republice.
Historie vlastnické struktury
Přechod pod HEINEKEN
Společnost Drinks Union, a. s., zaniká fúzí, její majetek přechází na společnost HEINEKEN Česká republika, a. s.
Změna společnosti
Společnost Starobrno, a. s., zaniká fúzí, její jmění přechází na Královský pivovar Krušovice, a. s.
Roste vývoz
Akvizice společnosti Drinks Union, a. s., tržní podíl společnosti HEINEKEN vzrůstá na 12 %, řadí se mezi nejdůležitější vývozce piva.
Přibíráme další značky
Do portfolia společnosti přibývá Královský pivovar Krušovice, a. s., společnost stává se třetím nejvýznamnějším hráčem na českém trhu.
Vstup na český pivní trh
Společnost HEINEKEN vstupuje akvizicí společnosti Starobrno, a. s., na český pivní trh.
Představenstvo HEINEKEN Česká republika
Jediným akcionářem HEINEKENU Česká republika je rakouská společnost Brau Union AG. Ta je však stoprocentně vlastněna holandskou společností HEINEKEN International B.V.
Andrea
Vogliazzo
Dragan
Živanović
Ladislav
Polan
Martina Ježdíková
Karel Honegr
Jana Hanneman
Ionut Lascu
Jitka Stránská
Co děláme
HEINEKEN Česká republika zajišťuje výrobu, distribuci a export tradičních českých pivních značek, zahraničních značek i četných pivních speciálů. Společné portfolio značek, vyráběných v našich pivovarech, spolu s prémiovou značkou Heineken pokrývá všechny zajímavé segmenty českého pivního trhu.
Kromě stálého sortimentu několikrát ročně uvádíme na trh také netradiční sezónní speciály. Naše piva jsou úspěšná rovněž z hlediska exportu – Krušovice, Březňák, Starobrno, Louny a Zlatopramen jsou například distribuovány do více než 40 zemí po celém světě.
Výroba piva
Společnost HEINEKEN Česká republika používá při výrobě svých produktů ty nejkvalitnější suroviny. Právě díky pečlivému výběru surovin, zachovávání osvědčených výrobních postupů a využívání moderních technologií opouští brány našich pivovarů opravdu vysoce kvalitní piva.
Výroba začíná ve varně
Rozemletý slad se ve vystírací kádi nejprve smíchá s ohřátou vodou – tento proces se odborně nazývá vystírání.
Rmutování
Ve rmutovací kádi se směs postupně vyhřívá na technologicky důležité teploty, při nichž se škrob, bílkoviny a další složité látky štěpí na jednodušší. Tato fáze výroby se nazývá rmutování.
Vznik mladiny
Hotové dílo se scedí ve scezovací kádi a vzniká tak sladina. Ta se následně vaří s chmelem, který dodává pivu typické chmelové aroma. Povařením sladiny s chmelem vzniká takzvaná mladina.
Kvašení
Mladina se zchladí na zákvasnou teplotu, zakvasí a přečerpá do kvasných tanků. Kvašení trvá přibližně 10 dnů. Prokvašenému pivu říkáme mladé neboli zelené pivo, protože musí ještě dozrávat v ležáckých tancích.
Chuť a vůně
Během doby ležení se váže oxid uhličitý a zaokrouhluje se chuť a vůně.
Plnění
Pivo ke stáčení se poté na filtračním zařízení zbaví kvasinek a nakonec se čerpá do stáčírny, kde se plní do nerezových KEG sudů, lahví nebo plechovek.
Odpovědnost a udržitelnost jsou pro nás vždy na prvním místě!
Při všem, co děláme, je pro nás odpovědnost a udržitelnost tou nejdůležitější prioritou. My jako HEINEKEN Česká republika už mnoho let usilujeme o to, abychom se do budoucna stali nejzodpovědnějším výrobcem piva. Proto jsme aktivní v rámci globálního projektu Brew a Better Word, který udává náš směr v oblasti odpovědnost a udržitelnosti. Pivo proto vaříme, prodáváme a představujeme tak, aby byly dopady naší činnosti na společnost i přírodu dlouhodobě udržitelné a pozitivní. Sdílejte s námi vášeň pro kvalitu, radost ze života i úctu k lidem a planetě!
Brew a Better Word
Globální strategie Brew a Better Word spojuje všechny naše aktivity a značky a my důsledně dbáme na celý proces od obilného zrna až po orosený půllitr na stole. Především se zaměřujeme na tři oblasti, které odrážejí cíle udržitelného rozvoje OSN: životní prostředí, sociální udržitelnost a zodpovědnou konzumaci. Naši vizi chceme naplnit do roku 2030. Co všechno uděláme?
Zodpovědná konzumace
Máme na paměti, že vždy existuje možnost volby. Chceme podnikat odpovědně, s nulovou tolerancí vůčiúplatkářství a korupci. Respektujeme lidská práva, bojujeme proti chudobě a podporujeme neziskové organizace. Naší prioritou je řešení škodlivé konzumace alkoholu a střídmost v pití. K tomu nám v České republice slouží projekt Pijte s mírou.
Sociální rozměr
Hodláme prosazovat inkluzi a diverzitu, zasazovat se o genderovou rovnost v zaměstnání a zvýšit podíl žen v seniorských pozicích. Pro všechny zaměstnance bez výjimky chceme nabídnout spravedlivé a bezpečnépracoviště bez rozdílů v platech mezi muži a ženami.Nejen proto jsme signatáři Charty diverzity, iniciativy zaměstnavatelů, která chce vytvořitpracovní prostředí prosté předsudků.
Životní prostředí
Do roku 2030 chceme dosáhnout čistých nulových emisí ve výrobě. Emise uhlíku v hodnotovém řetězci snížíme do roku 2030 o 30 procent. Do roku 2030 dále zajistíme, aby nakupované suroviny byly na 100 procent udržitelné. Už do roku 2025 se postaráme o to, aby žádný odpad nekončil na skládkách. Chceme zajistit absolutní cirkulaci veškerého odpadu. V našich pivovarech zajistíme maximální možnou recyklaci. Objem vody nezbytný k výroběhektolitru piva do roku 2030 snížíme na 2,9 hektolitru.
-
Ochrana vodních zdrojů
Na 1 hl uvařeného piva spotřebujeme v našich pivovarech 2,93 hektolitry vody. V hospodaření s vodou tak v rámci globálního HEINEKENU patříme mezi premianty!
-
Snižování emisí CO2
Od roku 2018 se nám podařilo snížit emise o celých 57 %.
-
Udržitelné čerpání zdrojů
Přes 96 % všech surovin pochází z lokální produkce. Například slad dovážíme z Nymburku a Prostějova, Chmelové pelety z Žatecka.
Pomoc komunitám
Rádi pomáháme místním komunitám v lokalitách, kde stojí naše pivovary. Myslíme tak na podporu spolků a malých organizací – místních hasičů,přispíváme na místní sport, kulturu a dobročinné akce. Spolupracujeme i s lokálními neziskovými organizacemi. Ruku k dílu rádi přiloží také naši zaměstnanci. V rámci světového Dne dobrovolnictví (Engage Day) pomáhají v chráněných krajinných oblastech, které leží poblíž pivovarůčipřímo v obci.
Restart kariéry pro samoživitele
Již třetím rokem realizujeme projekt „Career Designer“ s organizací M.arter. Cílem projektu je pomáhat samoživitelům v tíživé situaci s rozvojem jejich potenciálu na trhu práce. Neřešímetak problém pouze jednorázově, ale také hledáme řešení do budoucna díky rozvoji. V rámci podpory jsme jednak financovali školení pro samoživitele, ale také jsme zapojili naše zaměstnance, darovali vybavení a nealkoholické nápoje.
Pijte s Mírou
Projekt zodpovědné konzumace Pijte s Mírou naše spotřebitele, zákazníky i zaměstnanceprovází už od roku 2010. Od té doby prošel velký kus cesty: Míra se představilprostřednictvím komiksu, provádělnávštěvníkyfestivalů,pořádalsoutěže a zaměstnancedoprovázel i na firemních akcích. Jeho logo se stalo součástí našich výrobků. V letošním roce je možné spatřit Míru poblíž cyklostezek, kde poučuje cyklisty o zodpovědné konzumaci formou zábavných soutěží.
Naše odpovědné značky
Krušovický pivovar
Patří mezi jeden z nejstarších pivovarů v Evropě, a proto právem ví, jak důležité je předávat to dobré pro budoucí generace. S touto myšlenkou jsme vloni vytvořilikampaň na záchranu míst po celé ČR. Ve spolupráci se Seznam.cz jsme spustili microsite, kam široká veřejnost sdílela své tipy na historicky významná místa. Odborná porota zvolila 10 finalistů, z nichž široká veřejnost hlasováním vybrala vítěze – Karlovo údolí. Královský pivovar Krušovice se podílel na obnověčástkoupůl milionu korun.
Pivovar Starobrno
Se podpisem memoranda zapojil do akce Připrav Brno spolu s dalšími podnikatelskými subjekty provádí kroky k zásadnímu snížení uhlíkové stopy a pomáhá v boji za udržitelnost a budoucnost planety Země. V praxi to pak znamená, že ve Starobrně používáme 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů anebo že oxid uhličitý vznikající při kvašení jímáme a znovu používáme.
Partneři
Úspěchy slavíme díky vám!
HEINEKEN a jeho pivovary jsou držiteli desítek ocenění za kvalitu piva, ochranu životního prostředí i firemní kulturu. Děkujeme, že jste s námi.
Všeobecné obchodní podmínky
Seznamte se s našimi obchodními podmínkami.
- Všeobecné obchodní podmínky - Pro dodavatele
- Všeobecné obchodní podmínky - Primární trh
- Všeobecné obchodní podmínky - Sekundární trh
- Všeobecné obchodní podmínky - Sekundární trh (Verze do 11.08.2024)
- Všeobecné obchodní podmínky - Pro kupující CC (Verze do 30.09.2024)
- Všeobecné obchodní podmínky - Pro kupující velkosklady (Verze do 30.09.2024)
- Všeobecné obchodní podmínky - B2B Prodej (Verze do 11.08.2024)