Pro média
Prestižní degustační soutěž České pivo zná své vítěze – a v kategorii 11% světlý ležák zvítězilo nejoblíbenější pivo z portfolia pivovaru Starobrno, jedenáctka Medium. Ceny se předávaly na slavnostním galavečeru Svatováclavských slavností v Praze.
Starobrno Medium je nepasterizovaný světlý ležák s bohatou pěnou, jemně chmelovou chutí a dokonalým řízem. Vyrábí se z nejkvalitnějších surovin, chmele z žatecké oblasti a moravského sladu z Hané. „Zlatého ocenění Média z Českého piva si vážíme a máme z něj v pivovaru radost, protože jde o prestižní ocenění. Medium si naši pivaři velmi žádají, a proto ho vaříme opravdu desítky let,“ komentoval úspěch vrchní sládek pivovaru Starobrno Jiří Brňovják.
Pivu Starobrno Medium se na Českém pivu historicky velmi dobře daří. „Medium skórovalo už po osmé. První místo stejně jako letos mu patřilo v roce 2007, na stříbrné příčce se umístilo v letech 2012, 2013 a 2017 a bronz získalo v roce 2005, 2011 a 2014. V roce 2021 se Starobrno soutěže nezúčastnilo kvůli epidemii covidu,“ uvedl Jiří Brňovják.
Jednokolová soutěž České pivo, kterou každoročně vyhlašuje Český svaz pivovarů a sladoven, se konala už po dvaadvacáté. Letos se jí zúčastnilo celkem 27 pivovarů, které přihlásily 101 piv.
Jednotlivé vzorky piva degustovala porota, složená z pivovarníků, zástupců Státní zemědělské a potravinářské inspekce i odborníků z Chmelařského institutu. Degustátoři hodnotili vzhled, barvu, chuť, vůni i texturu jednotlivých přihlášených piv. Soutěžilo se celkem v šesti kategoriích, přičemž porota ocenila celkem šest piv v každé z nich.