Pro média
Praha, 19. 7. 2021 – Pivovarnická skupina HEINEKEN ČR, pod kterou spadají lokální pivovary Starobrno v Brně, Krušovice ve středních Čechách a Velké Březno v severních Čechách, podporuje udržitelnost svých provozoven. Na sezónu je proto vybavila doplňky z recyklovaných materiálů. Konkrétně jde o slunečníky z PET lahví, kelímky z recyklovaného plastu, podtácky či POSM tiskoviny z recyklovaného papíru. Obchodní zástupci, kteří se v restauracích a hospodách starají o prodeje piva, dostanou nové oblečení vyrobené z udržitelných materiálů.
Slunečníky jsou jistě nezbytnou součástí každé dobré restaurační zahrádky. Své gastronomické podniky proto HEINEKEN letos vybaví slunečníky, vyrobenými z recyklovaných materiálů, včetně jejich podílu příze v plášti a hliníkového rámu. „Udržitelný přístup k planetě i společnosti je pro nás velmi důležitý, a to jak při výrobě piva, tak v celém našem hodnotovém řetězci. Podpora našich partnerů, hospod a restaurací tímto směrem je pro nás proto logickým krokem,“ dodal obchodní ředitel sudového piva ing. Pavel Slavík. Pro zajímavost: na jeden slunečník je použit materiál z celkem 112 PET lahví. HEINEKEN do provozoven pošle celkem 1 370 nových slunečníků s logy svých značek Heineken, Starobrno, Zlatý Bažant, Hostan a Březňák. Společnost si dala závazek, že postupně plně přejde na slunečníky vyrobené z recyklovaných materiálů a bude tak i nadále přispívat k ochraně životního prostředí.
Také plastové kelímky, často využívané u výdejních okének, jsou z 80 % recyklované, z toho 30 % materiálu pochází z recyklovaných PET lahví. K výrobě 100 000 kelímků se použije celkem 15 000 PET lahví. V roce 2020 se tak podařilo přispět k recyklaci téměř 600 000 PET lahví, což je pro zajímavost 15,5 tun. V následujících pěti letech Heineken ČR přispěje využíváním recyklovaných kelímků k recyklaci 94 tun PET lahví.
Z recyklovaných materiálů se vyrábějí i POSM tiskoviny (produktové prezentery, letáky, účtenky, katalogy produktů). Totéž platí i pro podtácky ze dřeva z lesních školek (nikoli z lesů). Při jejich výrobě se z poloviny využívá udržitelná energie a ekologicky nezávadné barvivo. Podtácky jsou kompostovatelné a recyklovatelné.
V neposlední řadě jde skupina v souladu s udržitelným podnikáním také při volbě oblečení obchodních zástupců, kteří mají na starosti sudové pivo. Do práce tak budou nosit polokošile, vesty, softshellové bundy atd. vyrobené z udržitelných materiálů, např. bio bavlny. HEINEKEN tak sjednotí svůj dress code. Udržitelné oblečení už dnes používají obchodní zástupci pro balené pivo v prodejnách tradičního a moderního trhu.