Pro média
Starobrno vyráží s ležákem dobýt celou republiku
Brno, 11. 3. 2020 – Pivovar Starobrno spouští novou kampaň na podporu svého ležáku
Starobrno Medium. Značka rozšířená zejména v jihomoravském regionu cílí nově celostátně a
staví na pozitivně vnímaných hodnotách moravské pohostinnosti a sdílení toho dobrého.
Kampaň s názvem „O dobré věci stojí za to se rozdělit“ je nasazená od začátku března a
dominuje jí 45 vteřin dlouhý televizní spot v režii Jana Prušinovského.
Značka Starobrno má za sebou dlouholetou tradici. Její nejoblíbenější jedenáctka je ale nyní známa
především na Moravě, a to chce značka nově změnit. „Naší letošní prioritou je přiblížit příběh a kvalitní
produkty Starobrna celé republice. Tomu odpovídá idea kampaně i zvolený mediamix,“ uvádí Senior
Brand Manager Starobrna Pavel Geschmay. Kampaň je vedle televize nasazená v onlinu, outdooru a
POS materiálech. Ve zvolených kanálech poběží od března do léta.
Příběh TV spotu ukazuje, že není vůbec složité sejít se u jednoho stolu a užít si společně radost ze
života. „V poslední době vidíme, že spousta lidí vnímá dnešní život jako velmi náročný a
komplikovaný. Je tu touha vrátit se k jednoduššímu, vlídnějšímu způsobu života, kdy spolu lidé
komunikují bezprostředně. Starobrno jako pivo z jižní Moravy má skvělé předpoklady nést tyto
hodnoty,“ říká Henri de la Barre, Planning Director agentury VCCP, která je autorem kreativy.
Autorem spotu je přední český režisér a scénárista Jan Prušinovský. „Je potěšení točit reklamu, která
šíří radost ze života. I moje zkušenost je taková, že na jižní Moravě nedělají z běžných starostí větší
vědu, než je nutné, a lidé mají ke spontánním setkáním o něco blíž,“ dodává Prušinovský, jehož seriál
Most! nedávno získal Českého lva v kategorii Nejlepší dramatický televizní seriál.
Jan Prušinovský
Jan Prušinovský je jeden z nejúspěšnějších televizních tvůrců poslední dekády. Jeho osmidílná série
Most! odvysílaná Českou televizí se stala fenoménem loňského roku. Prušinovský ale výrazněji uspěl
již v roce 2010, a to se seriálem Okresní přebor. Od té doby natočil řadu populárních sérií, jako
například Čtvrtá hvězda, Autobazar Monte Karlo nebo Trpaslík.
Režie spotu: Jan Prušinovský
Kreativní ředitel: Dejan Štajnberger
Account: Ondřej Fiala, Aneta Záhoříková
Copywriter: Adam Rovný
Art Director: Šárka Fléglová
Kreativní agentura: VCCP
Mediální agentura: Dentsu Aegis Network
PR agentura: Havas PR
Produkční agentura: Up&Up production
Pivovar Starobrno stojí na Starém Brně už 148 let. Dnes jde o moderní pivovar, který zachovává
tradiční výrobní postupy a používá ty nejlepší moravské a české suroviny. Portfolio starobrněnských
piv zahrnuje světlé výčepní pivo Staré Brno, nejpopulárnější jedenáctku Medium, extra chmelený
ležák Starobrno Drak a jedinečný Nefiltrovaný Ležák, který se ručně stáčí v ležáckých sklepích.
Neodmyslitelnou velikonoční tradicí se stalo Zelené pivo, čepované na Zelený čtvrtek, které letos
oslaví patnácté narozeniny. Od roku 2012 nabízí značka svým spotřebitelům nepasterizovanou
podobu svých klíčových produktů. Značce Starobrno se pravidelně daří umisťovat na předních
příčkách v degustačních soutěžích. V roce 2017 získal světlý ležák Starobrno Drak druhé místo
v soutěži Zlatý soudek Pivex. Na Pivu České republiky se umístil světlý ležák Starobrno Medium na
třetím místě. Starobrno Drak i Starobrno Medium uspěly i v soutěži České pivo – obě piva získala ve
svých kategoriích druhé místo. V roce 2018 zatím starobrněnská piva získala dvě druhá místa na
Zlaté pivní pečeti. Starobrno Medium se dále umístilo jako třetí v soutěži Zlatý soudek Pivex. Stejné
umístění Medium získalo na Pivexu o rok později.
Dita Vašíčková
Communication and Sustainability Manager
HEINEKEN Česká republika, a.s.
+420 774 607 553
dita.vasickova@heineken.com
Ludmila Čechová
PR Consultant
+ 420 606 733 636
ludmila.cechova@heineken.com