Pro média
Brno, 25. března – Pivovar Starobrno, jenž patří do pivovarnické skupiny Heineken, v těchto dnech připravuje své hospody a restaurace na případné znovuotevření. Daruje jim 10 tisíc kusů nového hořkého ležáku Bitr a podpoří je při okénkovém prodeji. Kromě toho se jim chystá vypomoct i finančními příspěvky.
Restaurace a hospody po celém Česku pomalu sbírají síly na chvíli, kdy se opět naplno otevřou a začnou vydělávat. Hodí se jim při tom každá pomoc. Pivovar Starobrno proto svým provozovnám pošle ke znovuotevření 10 tisíc piv nového hořkého ležáku Bitr. Tam, kde bude na čepu, navíc majitelé a provozovatelé označí výlohy přelepy této extra hořké novinky, aby hosté ještě před otevřením věděli, kam si na ni zajdou, hned jak to půjde. „Věříme, že právě nový Bitr je jedním z důvodů, proč budou mít pivaři chuť se do provozoven vracet. Tím spíš, že jsme zvlášť hořký ležák uvařili na jejich přání,“ říká Peter Bustin ze Starobrna, který má tento netradiční reklamní formát na starosti.
Další formou pomoci, kterou Starobrno provozovatelům restaurací poskytuje, je zajištění servisu při okénkovém prodeji. Podporuje majitele gastro provozoven v zajištění plastových PET láhví se samolepkami a nechalo zhotovit také speciální odnosky, které zákazníkům usnadní odnášku piva domů.
Starobrněnský pivovar vypomůže svým provozovnám také finančně. V letošním roce do nich zainvestuje zhruba 42 milionů korun. „On-trade zákazníci je využijí například na rekonstrukci svého podniku, nákup nového vybavení či na splacení dluhů, které jim v důsledku krize vznikly. Kromě toho letos podpoříme gastronomická zařízení Starobrna v součtu více než 25 miliony korun, které poputují převážně na reklamní podporu. Půjde hlavně o brandované zařízení, POS materiály či instalaci výčepních technologií,“ informuje obchodní ředitel pro on-trade ve společnosti Heineken Pavel Slavík.
Výpomoc napříč celou skupinou
Restauracím a hospodám vypomůže sama za sebe i skupina Heineken, která pivovar Starobrno vlastní. V průběhu tohoto roku od ní její provozovny získají dohromady 106 milionů korun. Na reklamní prostředky pak alokuje v součtu 63 milionů korun.
Mezi další formy pomoci, do nichž se pivovary Heinekenu zapojují, patří aktivita na sociálních sítích. Ve speciálních skupinách na Facebooku tam spotřebitele a pivní fanoušky pravidelně informují, kde funguje prodejní okno, a vybízí je k nákupu u své oblíbené hospody. Pro pomyslné překlenovací období využívají hospody a restaurace také úpravy smluvních vztahů, kterými se provoz v daném restauračním prostoru řídí. Nejčastěji se jedná o snížení či pozastavení nájemného anebo odkládání splatnosti plateb, které se s provozováním hospody pojí.
Skupina Heineken a její jednotlivé značky budou tento rok nadále pokračovat v podnikání některých podpůrných kroků, s nimiž započaly loni. „Napříč skupinou dál zdarma zapůjčujeme hospodským nejrůznější provozní vybavení, třeba výčepy, či je podporujeme v zajištění PET láhví pro okénkový prodej. Pokud provozovatelé potřebují, poradíme jim mimo jiné s údržbou zakonzervované provozovny. Pravidelně je informujeme o všech důležitých změnách plynoucích z rozhodnutí vlády, které dopadají na jejich byznys. Individuálně s nimi řešíme kompenzaci prošlého piva a jeho náhradu,“ doplňuje Pavel Slavík.